دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 17:59
در کمیته فرهنگ و تمدن تاکید شد:

لزوم ترویج اندیشه‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی 

ترویج اندیشه‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی در جلسه 225 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر : 252067

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه 225 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی اقدامات و برنامه‌ها به‌ منظور احیای "ربع رشیدی" بررسی شد.


دستور بعدی جلسه ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده پیرامون کمیسیون ملی یونسکو برای معرفی دانشگاه جندی‌شاپور بود که توسط دبیر این کمیسیون این برنامه‌ها تشریح شد. در این گزارش با اشاره به سوابق درخشان این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه تأکید شد.


در ادامه جلسه نیز موضوع فعالیت‌های انجام شده این کمیسیون به‌منظور گرامیداشت مقام شهاب‌الدین سهروردی تشریح شد.


پس از ارائه این گزارش‌ها اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که ترویج اندیشه‌های تقریبی سهروردی، بررسی تاریخ علم و فناوری در دوران ساسانیان از مهمترین موضوعات مطرح شده بود.


دستور پایانی جلسه 225 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، بررسی اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش در مورد نحوه انعکاس مفاخر فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بود که گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته